HeidiOusdal.com

Skjønnhetsblogg og forum

Jump to content

Velkommen til forumet!

Velkommen!

Som gjest får du kun tilgang til en liten del av hele forumet! For å kunne se bilder og få tilgang til resten av forumet må du registrere deg. Det tar noen få sekunder og gjøres ved å trykke på den grønne knappen oppe i høyre hjørne ;)

Når du har registrert deg får du tilgang til over 30 spennende forumrom med omtaler, swatches, sminkelooks, netthandeltips, bomkjøpmarked og mye mer! :)
Vi håper du vil bli medlem!

Klem fra Heidi
Guest Message by DevFuse

Photo

Hva pakker du med deg på tur?

• Please log in to reply
70 svar i denne tråden

#1 jorid

jorid

Parfymesjef

• Moderator
  • 2,462 innlegg
  • Bor iBergen

Skrevet 21. May 2013 - 11:05

(Har vi hatt en slik tråd før? Jeg prøvde å se, men fant ikke)

Attached File  IMG_1208.jpg   109.23KB   0 downloads

Jeg skal vekk noen dager, og som vanlig tenkte jeg at jeg var flink og hadde pakket "lite, men nødvendig" med sminke. Haha. 

To paletter - Soap & Glory med nøytrale/matte og Guerlain med shimmer og leppestifter

En haug med miniprodukter, både hudpleie og sminke

Kun en foundation! Bourjois HM

Sminkekoster til all verdens nødvendig sminking 

Parfymeprøver, selvsagt!

... innser at jeg har glemt mascara! Det er greit å huske! Pudder har jeg også med, men det ligger i vesken. 

Hva har du med deg av sminke (og hudpleie) på tur? Sparer du på miniprodukter og prøver, eller tar du med fullsize og den vanlige sminken din?

• Lollipop83 liker dette
-- Fragonerd
// Parfymesnakk

#2 Helene

Helene

BomkjøpNinja

• Moderator
  • 9,895 innlegg
  • Bor iÅlesund

Skrevet 21. May 2013 - 11:11

Jeg prøver å ta med mest mulig miniprodukter, og jeg bruker ofte å ta hudpleie i små plastkrukker. Hvis jeg skal ha med meg veldig mye velger jeg enten parfymeprøver eller rollerballs :) Av øyenskygger tar jeg som regel med MAC-paletten min og UD Naked Basics, da har jeg det jeg trenger! Ellers varierer det litt hva jeg tar med meg :)

Hei, jeg heter Helene, og jeg er en shopoholiker. Neida. Joda.

Helene_lg på instagram!

#3 Mai

Mai

Orakel

• VIP-medlem
  • 6,853 innlegg

Skrevet 21. May 2013 - 11:14

Jeg fyller gjerne ting over i små krukker fra Muji eller liknende, og forsøker å ta med ting som er anvendelige, og gjerne ting som ikke blir brukt så ofte. Jeg tar for eksempel med en mineralfoundation eller kompakt pudderfoundation til daglig bruk, litt flytende foundation i en minikrukke, et par blusher (typisk en rosa og en ferskenfarget), et par leppestifter eller glosser, en øyeskyggepalett (gjerne en kvartett fra Bobbi Brown, som inneholder to farger som er mørke nok til å bruke som liner i våt tilstand). 

Hudpleieprodukter forsøker jeg også å holde på et akseptabelt nivå, og her fyller jeg også over på mindre krukker og flasker for å spare plass. Det samme gjør jeg med shampoo og balsam, for der har jeg ikke behov for store flasker. Jeg tar også med parfymeprøver eller ministørrelser, og forsøker å ikke ha med for mye.

Selvsagt varierer utvalget litt etter hva slags reise det er snakk om, men jeg er ganske flink til å pakke kompakt, til tross for at jeg gjerne vil ha mye. Tomme småflasker og -krukker er gull verdt. :)

Ellers er det lurt å ta med ting som kanskje blir tomme i løpet av turen, og som kan kastes for å spare plass på hjemveien.

Edited by Magpie, 21. May 2013 - 11:16.

• Helene liker dette

I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.

~Oscar Wilde~

#4 loekaas

loekaas
  • VIP-medlem
  • 1,796 innlegg
  • Bor iBodø

Skrevet 21. May 2013 - 18:23

Når det kommer til hudpleie, pakker jeg med meg i miniflasker og krukker som regel. Når det kommer til sminke PRØVER jeg å begrense meg, men blir som regel en god del. Som regel ender det vel med at jeg har enda mere med meg hjem (så egentlig kan en jo nesten reise uten å ha med så mye sminke). Alt kommer jo egentlig veldig ann på hvor en skal og hvor lenge man skal være. 

"Simply because you can breath, doesn't mean you're alive, or that you really live."
- Rise Against

#5 Monica

Monica
  • Moderator
  • 7,532 innlegg
  • Bor iNordland

Skrevet 21. May 2013 - 18:32

Jeg synes pakkingen din så kjempefornuftig ut jeg Jorid :) 

Jeg skal legge ut bilder neste gang jeg skal ut å reise :) Jeg må bli flinkere til å bruke mindre flasker og krukker. Men sminken er ofte der jeg sliter med å begrense meg. :P og sminkekoster. Jeg tar alltid med for mange koster. :P 

• jorid liker dette

Jeg elsker øyenskygger, leppeprodukter og lilla og og og…  :beauty:

"I love the confidence that makeup gives me"
- Tyra Banks

#6 Mariann

Mariann
  • VIP-medlem
  • 4,796 innlegg
  • Bor iStord

Skrevet 21. May 2013 - 19:12

Hudpleie, shampoo osv tar jeg med prøver og reisestr på, eventuelt sparer jeg på forpakninger når det er bare litt igjen slik at jeg kan kaste dem på turen. Har et lite lager av slikt til de gangene jeg skal ut å fly og vil ha alt som håndbagasje. Har tomme flasker osv til å fylle over på også, men bruker ikke det så mye.

Når det gjelder sminke prøver jeg å tenke litt gjennom hva jeg vil bruke på turen, og tar med paletter osv med tanke på looks. Tar alltid med noe ekstra, for hva jeg vil bruke er så avhengig av humøret mitt  :)  Har en egen toalettmappe for sminke, og den er gjerne minst like stor som meg+gubben sin for resten av sakene :P Tar alltid med litt for mye, og det er litt av poenget. Sminke tar den plassen det tar :grin: Jeg lever sikkert farlig, for jeg tar glatt med "godpalettene" på tur ;)

Sesame Street Smart

#7 Nora

Nora

Maktsyk

• Supermoderator
  • 2,618 innlegg
  • Bor iRisør

Skrevet 21. May 2013 - 20:17

Hva jeg pakker med meg kommer an på hvor jeg skal og hvor lenge jeg skal være borte. Hvis jeg skal på ferie i 1-2 uker pleier jeg å ta med meg:

- Sminkefjernerservietter

- Foundation

- Pudder

- 1-2 blush

- Øyenskyggeprimer

- Maskara

- Øyenskyggepalett (NAKED1 er fin)

- Minst mulig koster

- Leppepommader

- Solkrem

Jeg tar ikke med meg shampo og balsam, for det kjøper jeg der jeg skal være. Hudpleie tar jeg ikke med, for jeg er så dårlig til å bruke det på ferier uansett :P

Maktsyk | Crazy Cat Lady | Sexylubben

#8 Mai

Mai

Orakel

• VIP-medlem
  • 6,853 innlegg

Skrevet 21. May 2013 - 20:20

Av hudpleie må jeg si at jeg har med the basics; rens (gjerne Liz Earle Cleanse&Polish, siden den også fjerner øyensminke veldig bra), fuktighetskrem uten faktor, og solkrem, pluss klut til C&P. Ingen spesielle serum, peelinger og masker, slikt forbeholder jeg hjemmebruk (og knapt da :P)

I have the simplest tastes. I am always satisfied with the best.

~Oscar Wilde~

#9 bibitry

bibitry
  • VIP-medlem
  • 3,438 innlegg
  • Bor iSørlandet

Skrevet 21. May 2013 - 21:55

Jeg anbefaler disse her fra IKEA: http://www.ikea.com/...ducts/90235117/

De er såpass store at de rommer shampoo/balsam til mer enn en hårvask, og har god plass til rikelig med feks Bioderma, og de er små nok til at de er greie å få plass til i en toalettveske.

Jeg pleier ellers å ta med ministørrelser av dusjgeleer, ''midi'' body lotion, miniutgave av Dermalogica Skin resurfacing cleanser og hydramisten (heter den det?), samt fullstørrelse av fuktighetskrem og øyekremene, siden de er så små uansett.  Deo, selvsagt.

Av makeup tar jeg med en foundation (Chanel vitalumiere aqua), pudder, highlighter, en blush, to kajaler (en svart/en plomme), mascara, vippetang, brynblyant, paint pot, og det antallet mac-skygger jeg får plass til i et lite skrin jeg har, dvs.8 stk, som er for lite. Jeg kunne ta med bare den nye Dior-paletten min, men det vet jeg at jeg ikke har ''nerver til''. Så tar jeg med det antallet parfymeprøver og -dekanter jeg kan få pakka ned i tilgjengelig plass i sminkepungen, og fyller en lite brush roll med det jeg mener jeg må ha med av børster.

Alt for mye, sannsynligvis, men jeg klarer ikke å begrense meg mer enn dette.

Edited by bibitry, 21. May 2013 - 21:56.

"Smells are surer than sounds or sights to make your heartstrings crack."
- R. Kipling

#10 Helene

Helene

BomkjøpNinja

• Moderator
  • 9,895 innlegg
  • Bor iÅlesund

Skrevet 21. May 2013 - 22:03

Jeg anbefaler disse her fra IKEA: http://www.ikea.com/...ducts/90235117/

De så helt geniale ut hvis de er sånne som kan klemmes?!

Helene_lg på instagram!

#11 Gnyr2

Gnyr2

Fløytenerd

• VIP-medlem
  • 5,874 innlegg

Skrevet 21. May 2013 - 22:06

Jeg pakker som regel med meg alt for mye dill, men ikke så mye sminke. Tar gjerne med ansiktsmasker og hele pakka, selvom jeg vet at jeg ikke rører de en eneste gang uansett hvor lenge jeg er borte :silly:

Som regel har jeg med rens, olje, nattkrem, dagkrem, masker, decleor prolagene, flere parfymer (selvom jeg alltid ender opp med å bare bruke en), en foundation, ett pudder, en mascara, ingen øyenskygger og hundre leppeprodukter. De fleste gangene jeg er ute og reiser er det noe fløyterelatert, så jeg ikke får brukt leppeprodukter. Alltid like godt gjennomtenkt! ;) For å summere opp: alt for mye hudpleie som ikke blir brukt og nok sminke til at jeg klarer meg, pluss alt for mange unødvendige leppeprodukter.

Edit: Glemte å nevne at jeg alltid har med småflasker av shampo og balsamer som er kjøpt i utlandet. I det siste er det Aussie som får være med, og liker produktene supergodt. Pleier å ha med en sånn liten krukke av TBS-body butterne også. Hater å helle ting over på en liten flaske, for de jeg har er så ubrukelige at det ikke går ann å klemme noe ut av de.

Edited by Gnyr2, 21. May 2013 - 22:11.

#12 jorid

jorid

Parfymesjef

• Moderator
  • 2,462 innlegg
  • Bor iBergen

Skrevet 21. May 2013 - 22:09

Ja, og så koster de vel bare fem kroner om du er family-medlem, var i alle fall det jeg betalte. :)

kjøper alltid miniflasker med kropps-/hårpleie i England, de har supert utvalg og billig! Tok ikke bilde av det fordi de oftest havner i toalettmappen til sambo, han har bedre plass :P
  • Helene liker dette
-- Fragonerd
// Parfymesnakk

#13 Dina

Dina
  • VIP-medlem
  • 5,807 innlegg

Skrevet 21. May 2013 - 22:12

Jeg tenkte på en slik tråd når jeg var ute å reise for et par uker siden! Da pakket jeg med aaltfor mye, og brukte så og si ingenting... Droppa heldigvis alt av hudpleie untatt dagkremen med spf, så jeg slapp den ekstra vekta.

#14 bibitry

bibitry
  • VIP-medlem
  • 3,438 innlegg
  • Bor iSørlandet

Skrevet 21. May 2013 - 22:18

De kan klemmes! - og, de holder tett. Ikke en dråpe Bioderma sølt på tur til Italia nylig.

• Jade liker dette
"Smells are surer than sounds or sights to make your heartstrings crack."
- R. Kipling

#15 Helene

Helene

BomkjøpNinja

• Moderator
  • 9,895 innlegg
  • Bor iÅlesund

Skrevet 21. May 2013 - 22:24

Oioioi, lover bra!! :)

Helene_lg på instagram!

#16 Minnea

Minnea
  • VIP-medlem
  • 1,237 innlegg
  • Bor iÅlesund

Skrevet 21. May 2013 - 22:31

Har alltid med The balm balmbini volume 1. Der har jeg beste highligtheren (mary lou), rosa og peachy blush (down boy/hot mama), en fin hverdags-smokey skygge (insane jane) og en lys og en mørk leppefarge. Mest anvendelige palett ever, denne burde virkelig alle ha!

• bibitry liker dette

#17 Jade

Jade
  • VIP-medlem
  • 903 innlegg

Skrevet 21. May 2013 - 22:32

Så bra at de kan klemmes! Verste jeg vet er reiseflasker hvor du må stå og dunke ut resten av sjampoen, og ender med å blande det ut med vann, eller klippe opp hele flasken for å få ut siste klatten :P

Blogg: Giana sister

"Curve: The loveliest distance between two points" ~ Mae West

#18 Frufrøken

Frufrøken
  • Medlem
  • 333 innlegg

Skrevet 21. May 2013 - 23:25

Mange lure tips her!

Men hvor får dere tak i mini-utgaver av ting billigst mulig?

Jeg kjøpte nettopp Costume, kun fordi jeg fikk med et minisett fra REN. (Som jeg ser du også har på bildet, @jorid)

"For beautiful eyes look for the good in others, for beautiful lips speak only words of kindness, and for poise walk with the knowledge that you are never alone." - Audrey Hepburn

#19 jorid

jorid

Parfymesjef

• Moderator
  • 2,462 innlegg
  • Bor iBergen

Skrevet 22. May 2013 - 06:08

Mange lure tips her!

Men hvor får dere tak i mini-utgaver av ting billigst mulig?

Jeg kjøpte nettopp Costume, kun fordi jeg fikk med et minisett fra REN. (Som jeg ser du også har på bildet, @jorid)

Haha, ja. :P Har hatt lyst til å teste Ren lenge, så kjøpte Costume i går :P

De fleste nettbutikker selger reisesett med hudpleie/kroppspleie etc. Jeg pleier ofte å kjøpe sånne når jeg tester ulike hudpleieprodukter. Som nevnt over har jeg også kjøpt miniflasker med produkter i England - på Boots og Superdrug har de vanligvis hyllevis med ulike miniprodukter. :) 

Den TheBalm paletten var jo helt super @Minnea ! Jeg hadde en sånn fra Too Faced, Glamour to Go, men likte hverken kvaliteten på øyenskyggene eller fargen på bronzer/lipgloss. :/

-- Fragonerd
// Parfymesnakk

#20 Monica

Monica
  • Moderator
  • 7,532 innlegg
  • Bor iNordland

Skrevet 22. May 2013 - 07:08

De kan klemmes! - og, de holder tett. Ikke en dråpe Bioderma sølt på tur til Italia nylig.

Det høres jo kjempebra ut. Spørs om jeg må prøve å komme meg til Ikea en tur :)

Har alltid med The balm balmbini volume 1. Der har jeg beste highligtheren (mary lou), rosa og peachy blush (down boy/hot mama), en fin hverdags-smokey skygge (insane jane) og en lys og en mørk leppefarge. Mest anvendelige palett ever, denne burde virkelig alle ha!

Takk for tipset. Mulig jeg må vurdere å ta med den til syden i sommer :) Jeg bruker nemlig denne paletten alt for lite, men jeg kan se for meg at den er perfekt på tur. Produktene er jo gode også :)

Jeg elsker øyenskygger, leppeprodukter og lilla og og og…  :beauty:

"I love the confidence that makeup gives me"
- Tyra Banks

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users